top of page
Heeft je kind AD(H)D, ASS, angsten, concentratiestoornissen,... ? Frequencies of Brilliance en Amanae Brainwork lijken nog sneller in te werken op jongeren dan op volwassenen. Ook technieken die Katrien toepast uit de jongerencoach opleiding, zoals creatieve tools en EFT, zijn heel ondersteunend.

Sessie Kinderen & Jongeren

Net zoals bij volwassenen bestaat een sessie voor kinderen en jongeren uit een kort gesprek in combinatie met lichaamsgerichte therapie.

Het werk van Frequencies of Brilliance en Amanae Brainwork lijkt nog sneller en dieper in te werken op kinderen dan op volwassenen. Huilbaby's, kinderen die hooggevoelig zijn, kinderen met concentratiestoornissen, AD(H)D, ASS,... reageren heel mooi op het werk. Maar ook kinderen of jongeren die gespannen zijn, of het moeilijk hebben door een veranderende thuissituatie, voelen zich meestal rustiger na een sessie.

 

Indien je kind dat wenst, wordt het lichaamswerk aangevuld met andere technieken die in mijn opleiding kinder- en jongerencoach aan bod kwamen: creatief aan de slag gaan met emoties, beter leren omgaan met gedachten en emoties dankzij visualisatie-oefeningen, EFT, ... 

Praktische info

In de praktijk of online

In de praktijk:

Kasteellei 141

2110 Wijnegem

of online: via Zoom

Duur & Prijs

Duur van een sessie: 60 min

Prijs: 60 euro (per sessie)

Interesse?

Heb je een vraag?

Wil je graag een afspraak maken?

praktijk katrien berckmoes wijnegem therapeute contact

Werkvormen

Katrien Berckmoes kindercoach jongerencoach gesprek luisteren bewustwording inzichten EFT visualisatie creatief emoties
Kinder- en Jongerencoaching

Ook bij kinderen en jongeren staan luisteren en ruimte creëren om tot eigen inzichten te komen centraal. Dit kan aan de hand van een gesprek zijn, waarin het voor hen fijn is om eens hun verhaal kwijt te kunnen aan iemand die voor hen neutraal is, geen betrokken partij.

 

Maar soms vinden kinderen het nog moeilijk om iets uit te drukken in woorden. Dan kan ik bijvoorbeeld creatief met hen aan de slag gaan met emoties, of je kind beter leren omgaan met emoties dankzij o.a. visualisatie-oefeningen, EFT (Emotional Freedom Techniques), ... EFT is een methode die toelaat om op een zelfstandige manier angsten, negatieve emoties of pijnlijke gebeurtenissen uit het verleden los te laten. Het voordeel van deze techniek is dat je het ook thuis, zonder hulp, verder kan toepassen. Het werkt niet enkel bij jongere kinderen, maar kan gebruikt worden door jong én oud.

Voor jongeren kunnen ook oefeningen aangereikt worden uit de ACT therapie indien gewenst.

Amanae Brainwork

Bij zowel Frequencies of Brilliance als Amanae Brainwork gaat speciale aandacht naar reactivering en genezing van de hersencellen. Zo kunnen diepgaande blokkades worden opgeheven waardoor je kind beter leert omgaan met hooggevoeligheid, angsten, of andere specifieke klachten. Bij jongeren met psychische trauma's maar ook met ASS, AD(H)D, chronische ziekten,... heeft het ook al tot opmerkelijke resultaten geleid.  Het helpt hen in hun eigen kracht te staan en hun unieke plaats in de wereld in te nemen.

Bij Frequencies of Brilliance bestaat het eigenlijke werk uit het zachtjes activeren van specifieke punten die zich op en boven het fysieke lichaam bevinden. Bij Amanae Brainwork wordt er druk uitgeoefend op deze specifieke punten, en in combinatie met een ademhaling naar de punten toe, wordt het zo mogelijk om blokkades op te heffen. Bij beide technieken wordt afgesloten met de handen onder en rondom het hoofd voor het herstellende werk aan de hersenen. Deze 2 technieken worden eventueel aangevuld met elementen uit ander energetisch lichaamswerk, zoals reiki en sjamanistische healing.

Frequencies of Brilliance Amanae Brainwork energetisch lichaamswerk reactivering hersenen blokkades trauma burn out ASS AD(H)D chronische vermoeidheid Katrien Berckmoes sjamanistische healing lichaamsgericht therapeute
individuele therapie kinderen jongeren Katrien Berckmoes Wijnegem kindercoach jongerencoach therapeute energetisch lichaamswerk Frequencies of Brilliance Amanae Brainwork hooggevoelig burn-out chronische vermoeidheidssyndroom fybromyalgie AD(H)D ASS hooggevoelig angsten

"What is love?

Love is the absence of judgement."

Dalai Lama

  • Hoe werkt Lu Jong in op je lichaam?
    In de reeks van 21 basisoefeningen van Lu Jong 1 komen 4 thema's van werken aan je gezondheid aan bod: het in evenwicht brengen van de 'elementen' in je lichaam, het versoepelen van de gewrichten, het versterken van onze vitale organen, en tot slot het verminderen van klachten bij enkele specifieke ziektes of aandoeningen. Bij de reeks van 15 oefeningen van Lu Jong 2 wordt verdiepend ingewerkt op 3 andere thema's: ziektepreventie, pijnvermindering en bevordering van je lichaamskracht. Een mooi 'neveneffect' van Lu Jong is dat, tijdens het uitvoeren van de bewegingen, je emoties zich uitzuiveren en je geest tot rust komt. In die zin kan je Lu Jong ook als een vorm van 'meditatie in beweging' beschouwen. Meer info op: www.lujong.be
  • Waar komt Lu Jong vandaan?
    Lu Jong is een reeks van eeuwenoude bewegingsoefeningen afkomstig uit Tibet. De monniken gebruiken deze oefeningen dagelijks om hun lichaam en geest gezond te houden. Lu Jong 1 en Lu Jong 2 werden aan Katrien doorgegeven door Tulku Lobsang Rinpoche. Deze Tibetaanse arts en spiritueel leraar is geboren in Tibet maar op 17 jarige leeftijd naar India gevlucht. Daar begon hij les te geven, en vermits vele mensen interesse hadden om de Lu Jong oefeningen te leren, heeft hij de organisatie Nangten Menlang opgestart, zodat mensen van over de hele wereld met de oefeningen kunnen kennismaken. Katrien heeft bij deze organisatie de jaartraining Lu Jong 1 teacher gevolgd in 2019 & Lu Jong 2 teacher in 2020. De jaartrainingen werden telkens afgerond met een Masterclass bij Tulko Lobsang zelf in Plochingen, Duitsland. Meer info op www.lujong.org en www.lujong.be
  • Waarin verschilt Lu Jong van Hatha?
    Bij Lu Jong ligt de focus niet op fysieke stretch van het lichaam om de energiekanalen te openen, maar op bewegingen. De bedoeling is om met de beweging de energiekanalen als het ware te 'masseren' en ze op die manier meer te openen en flexibeler te maken, zodat de energie in het lichaam goed kan doorstromen. Deze bewegingen zijn heel toegankelijk, en in die zin ook geschikt als je minder lenig bent, en zelfs als je fysieke klachten hebt. Een ander groot verschil is dat je bij Lu Jong je lichaam niet een tijdje stilhoudt in 1 positie, je lichaam blijft voortdurend in een soort van 'slow motion' beweging.
  • Waarin verschilt Lu Jong van Tai Chi?
    Net zoals bij Tai Chi, Qigong,... blijft je lichaam voortdurend in een soort van 'slow motion' beweging. Maar het verschil is dat je bij Lu Jong de beweging eerder vanuit het activeren van je spieren maakt, en ook dat er per oefening telkens 7 bewegingen gemaakt worden, vooraleer over te gaan naar een volgende oefening. Daar waar je bij Tai Chi alle oefeningen rechtstaand uitoefent, is dit bij Lu Jong enkel zo voor de eerste vijf oefeningen van de elementen. De andere bewegingsoefeningen voer je zittend uit, op de mat of op de stoel, wat voor jou het meest haalbaar is.
  • Kan ik met rugpijn Lu Jong doen?
    Het is raadzaam om altijd eerst bij een arts of specialist te rade te gaan. Of het verstandig is om mee te doen zal immers ook van de aard van de klacht afhangen. Maar het is wel zo dat de 5 eerste oefeningen van Lu Jong, de 5 elementen, net heel ontspannend en versterkend werken voor de rug. In die zin, kan het dus zelfs een goede reden zijn om Lu Jong te doen. De oefeningen zijn bovendien niet fysiek zwaar, en het is ook net de bedoeling dat ze je op jouw maat doet, met inachtneming van je eigen grenzen.
  • Geef je ook lessen op maat?
    Ja, zo werden in het voorjaar van 2019 lessen Lu Jong gegeven op de sportdag van het stedelijk lyceum Hardenvoort in Antwerpen. In het najaar van 2019 konden de kinderen bij basisschool Don Bosco in Wijnegem de Tibetaanse bewegingsoefeningen ontdekken in de wekelijkse lessen tijdens de middagpauze, en bij de gemeente Schilde werden enkele introductielessen Lu Jong aangeboden aan de senioren in het kader van het project 'Schilde Heerlijk Vinnig'. Ben je eerder geïnteresseerd in de oefeningen van Lu Jong 2? Of zou je graag individueel willen kennismaken met deze Tibetaanse bewegingsoefeningen? Dan kan je ook altijd contact met me opnemen voor de mogelijkheden rond individuele privélessen.
  • Kan ik de lessen online volgen?
    Ja, omwille van de positieve reacties op het online lesgeven via Zoom in de periode van de lockdown, geef ik nu de lessen tegelijk in de zaal en online. Dit voor als de zaal al volzet is, of voor als je dit in de huidige omstandigheden veiliger vindt, of voor het geval je wat ver weg woont, of eenvoudigweg, voor als dat voor jou beter uitkomt in combinatie met het werk of gezin, …
  • Covid19 maatregelen in de zaal?
    Op dit ogenblik zorgen we er vooral voor dat er nog steeds goede verluchting is in de zaal.
  • Op welke manier kan ik betalen?
    Als je kiest voor het abonnement is je plekje in de zaal verzekerd na betaling van het bedrag van het abonnement op mijn rekeningnummer IBAN: BE86 7895 8714 4250 en BIC: GKCCBEBB, met vermelding van ‘Lu Jong – periode reeks en je naam’. Als je kiest voor losse lessen in de zaal, zal je eerst even moeten navragen of er nog plek is. Je kan dan ter plaatse betalen, cash, via payconiq, of ik maak een QR code voor je aan die je kan scannen via de bankapp op je GSM. Voor een losse les online mag je achteraf het gepaste bedrag voor de les overschrijven op mijn rekening met vermelding van 'Lu Jong - datum les en je naam', of ik stuur je een betaallink via whatsapp als je dat liever hebt.
  • Wat als de reeks al gestart is?
    Contacteer me gewoon even om te vragen of er nog plek is. De lessen zijn immers zodanig opgebouwd dat je ze ook los kan volgen, of kan instappen ook als de reeks al gestart is.
  • Wat voorzie ik voor de lessen?
    In de zaal zijn er opnieuw yogamatjes ter beschikking, maar breng gerust nog je eigen mat mee als je je daar veiliger bij voelt. Omdat we nog steeds goed verluchten, is het aangewezen om losse laagjeskledij te voorzien. Ook thuis is het handig om losse kledij te voorzien, en een matje klaar te leggen voor de staande oefeningen. Voor de zittende oefeningen kan je eventueel een zitkussen of een stoel voorzien. Voor de lessen is het handig om 10 minuutjes voor de start aanwezig te zijn in de zaal, zodat je rustig je plek kan uitzoeken, of 10 minuutjes op voorhand in te loggen van thuis uit, zodat we even kunnen afstemmen of we elkaar goed kunnen zien en horen. Op die manier kunnen we dan de les samen op het afgesproken uur beginnen!
Contact
bottom of page